ابزار و تجهیزات

انواع پاوربانک و مزیت آن‌ها

انواع پاوربانک و مزیت آن‌ها

تصور کنید که منتظر یک تماس بسیار مهم هستید، گوشی شما به دلیل کمبود شارژ در حال خاموش شدن است و هیچ پریز برقی در نزدیکی شما وجود ندارد! چه حسی دارید؟ این اتفاق چیزی کمتر از یک کابوس نیست. در دنیای پرسرعت امروز، در دسترس بودن و در ارتباط ماندن یکی از ضرورت‌های زندگی روزمره است. چه در سفر باشید، چه در حال شرکت در جلسات، نیاز همیشگی به یک منبع انرژی برای شارژ کردن دستگاه غیرقابل انکار است. اینجاست که پاوربانک‌ها به کمک ما می‌آیند. امروزه پاوربانک‌ها به یک لوازم جانبی ضروری برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر ابزارهای ما تبدیل شده‌اند. بااین‌حال، به دلیل عرضه گزینه‌های متعدد به بازار، انتخاب پاوربانک مناسب، چالش‌برانگیز شده است. برای کمک به تصمیم‌گیری آگاهانه، در این راهنما انواع پاوربانک را بررسی می‌کنیم تا مدل متناسب با نیاز خودتان را پیدا کنید.

آشنایی با انواع پاوربانک

قبل از خرید پاوربانک فراموش نکنید که انواع مختلف پاوربانک ها به چند دسته اصلی تقسیم می‌شوند.

پاوربانک استاندارد

پاوربانک استاندارد - انواع پاوربانک و مزیت آن‌ها

انواع پاوربانک استاندارد یا پاور بانک های قابل‌حمل، محبوب‌ترین نوع پاوربانک‌های موجود هستند. این مدل‌ها دارای کابل سیمی هستند که گوشی شما را به پاوربانک متصل کرده و آن را شارژ می‌کند. ظرفیت پاوربانک، با پارامتر میلی‌آمپر ساعت (mAh) اندازه‌گیری می‌شوند. هرچقدر پاوربانک ظرفیت میلی‌آمپری بالاتری داشته باشد، شارژ بیشتری را می‌تواند نگه دارد. به‌عنوان‌مثال، یک مدل ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌تواند تلفن هوشمند شما را چندین بار شارژ کند. اغلب این پاوربانک‌ها حجیم‌تر و سنگین‌تر از انواع دیگر هستند. بنابراین اگر حمل‌ونقل آسان پاوربانک اولویت اصلی شما است، می‌توان گفت این پاوربانک گزینه مناسبی برای انتخاب نیست.

پاوربانک های جیبی

پاوربانک های جیبی

اگر به پاوربانک قابل‌حمل و سبک‌تر نیاز دارید، پاوربانک‌ها جیبی بهترین گزینه هستند. این پاوربانک‌ها معمولاً ظرفیتی بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارند و به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌راحتی در جیب یا کیف شما جای بگیرند. این پاوربانک‌ها برای شارژ سریع گوشی، برای زمانی که در حال حرکت هستید انتخاب مناسبی هستند؛ اما همان‌طور که می‌بینید ظرفیت کمی دارند و برای کاربران که سبک یا کوتاه سفر می‌کنند مناسب هستند.

پاوربانک بی‌سیم

پاوربانک بی‌سیم - انواع پاوربانک و مزیت آن‌ها

همان‌طور که از نام آن پیداست، این پاوربانک‌ها نیازی به سیم ندارد و تنها با قرار دادن گوشی بر روی پاوربانک می‌توان دستگاه را شارژ کرد. انواع پاوربانک بی‌سیم دارای سیم‌پیچ‌های شارژ برای تولید انرژی و همچنین یک باتری برای ذخیره انرژی هستند. این پاوربانک‌ها در ظرفیت‌ها و طرح‌های مختلفی عرضه می‌شوند، بنابراین می‌توانید یکی از آن‌ها را متناسب با سبک خود خریداری کنید. اگرچه کمی گران‌تر از بقیه پاوربانک‌ها هستند، اما با توجه به مزیت بی‌سیم بودن آن، می‌توانند بهترین انتخاب برای بسیاری از کاربرانی که دائماً در سفر هستند، باشند.

پاوربانک‌های خورشیدی

پاوربانک‌های خورشیدی

همان‌طور که از نام آن پیداست، پاوربانک‌های خورشیدی از نیروی خورشید برای شارژ دستگاه‌های شما استفاده می‌کنند. انرژی خورشیدی به‌صورت بسته‌های انرژی در باتری ذخیره می‌شود و سپس مورداستفاده قرار می‌گیرند. اگر پاوربانک خورشیدی را برای ساعت‌های زیادی در یک منطقه با نور روشن قرار دهید، شارژ آن‌ها می‌تواند تا ۲۴ ساعت دوام بیاورد. این پاوربانک‌ها یک انتخاب عالی برای کسانی است که به‌طور منظم به پریزهای برق دسترسی ندارند. البته سرعت شارژ شدن پنل‌های خورشیدی آهسته است. از طرفی یکی از مهم‌ترین معایب پاوربانک‌ها خورشیدی، کاهش کیفیت عملکرد آن‌ها در روزهای ابری است. در روزهای ابری قدرت شارژ شدن این پاوربانک‌ها ۲۰ تا ۳۵ درصد کاهش می‌یابد.

انواع پاوربانک مقاوم و بادوام

انواع پاوربانک مقاوم و بادوام

اگر ماجراجویی هستید که اغلب خود را در شرایط سخت قرار می‌دهید، پاوربانک مقاوم بهترین گزینه است. این پاوربانک‌ها برای مقاومت در برابر سقوط، شوک و قرار گرفتن در معرض آب ساخته شده‌اند که همین مزیت، آن‌ها را تبدیل به یک انتخاب عالی برای سفرهای کمپینگ، کوهنوردی، کار در محیط‌های سخت، کارگاه‌ها، پیاده‌روی، یا هر فعالیت در فضای باز می‌کند.

پاوربانک چراغ‌قوه‌دار

به هدف کمپینگ که پا در طبیعت می‌گذارید، همراه داشتن چراغ‌قوه و پاوربانک الزامی است. ترکیب این دو ابزار، موجب طراحی پاوربانک چراغ‌دار شده است که می‌تواند به شما کمک کند تا راه خود را پیدا کنید و درعین‌حال از خاموش شدن گوشی خود واهمه نداشته باشید.

پاوربانک قاب گوشی

این پاوربانک‌ها با بقیه فرق دارند و به شکل قاب گوشی طراحی شده‌اند؛ بنابراین لازمه استفاده از آن، این است که با گوشی شما سازگاری داشته باشند. تکنولوژی مورد استفاده در آن‌ها کاملاً استاندارد است. یکی از مزایای برتر این پاوربانک‌ها این است که نیازی به حمل چیز اضافی ندارید، زیرا پاوربانک مانند قاب گوشی شما عمل می‌کند.

اگر نمی‌دانید چه مدل پاوربانک برایتان مناسب است، راهنمای خرید پاوربانک را از دست ندهید.

ویژگی‌های انواع پاوربانک

ویژگی‌های انواع پاوربانک

در این قسمت برخی از مهم‌ترین ویژگی پاوربانک را بیان کرده‌ایم:

 ظرفیت پاور بانک

اولین و بارزترین ویژگی پاوربانک، ظرفیت آن است. ظرفیت یک پاوربانک برحسب میلی‌آمپر ساعت اندازه‌گیری می‌شود. پاوربانک‌های با ظرفیت بالا، میلی‌آمپر ساعت بالاتری خواهد داشت و بالعکس. برای درک بهتر، می‌توان انواع پاوربانک‌ها را بر اساس میلی‌آمپر ساعت تقسیم کرد:

  • پاوربانک‌ها کوچک (تا ۷۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت) معمولاً برای یک‌بار شارژ کامل گوشی هوشمند کافی هستند.
  • پاوربانک‌ها متوسط ​​(۷۵۰۰-۱۴۹۹۹ میلی‌آمپر ساعت) معمولاً می‌توانند تلفن هوشمند را تا دو بار شارژ کنند.
  • پاوربانک‌ها بزرگ (بالاتر از ۱۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت) می‌توانند تلفن هوشمند را تا چهار بار یا بیشتر شارژ کنند.

نکته مهم در مورد ظرفیت پاوربانک: اکثر پاوربانک‌ها را می‌توان در هواپیما با خود حمل کرد، اما پاوربانک‌های با ظرفیت بسیار بالا (به‌طور مثال بیش از ۲۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت) برای حمل در هواپیما، مجاز نیستند.

سرعت انتقال انرژی

یکی دیگر از ویژگی‌های پاوربانک که باید به آن توجه کنید، سرعت انتقال انرژی یا ‘PD’ است. این پارامتر به تکنولوژی فست شارژ اشاره دارد. به این معنی که باتری گوشی شما تا چه حد می‌تواند شارژ سریع را تحمل کند و آسیب نبیند.

نمایشگر پاور بانک

اکثر پاوربانک‌ها دارای نمایشگر هستند: چهار چراغ LED که با کامل شدن شارژ باتری روشن می‌شوند. وقتی پاوربانک خالی از انرژی است، هر چهار چراغ خاموش می‌شوند. برخی از مدل‌ها دارای صفحه‌نمایش‌های کوچکی هستند که جزئیات بیشتر، مانند میزان شارژ باقی‌مانده در پاوربانک را نشان می‌دهند.

شارژ هم‌زمان در پاوربانک

یکی دیگر از ویژگی‌های پاوربانک که باید به آن توجه کنید، امکان شارژ هم‌زمان دو گوشی است. از طریق این قابلیت همیشه می‌توانید گوشی دیگری را همراه با گوشی خود شارژ کنید یا هر دو گوشی خود را هم‌زمان بدون نگرانی شارژ کنید.

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای خرید بهترین کابل شارژ

مزایای انواع پاوربانک

مزایای انواع پاوربانک

اگر هنوز در مورد خرید پاوربانک مردد هستید، در این قسمت برخی از مزایای پاوربانک را نام برده‌ایم.

  • حمل آسان: اولین مزیت پاوربانک این است که به‌راحتی می‌توان آن را در دست گرفت، یعنی در کف دست جا می‌شود. این باعث می‌شود هر کجا که می‌روید حمل آن بسیار راحت و آسان شود.
  • شارژ سریع: ما تقریباً هیچ‌وقت، وقت و حوصله آن را نداریم که منتظر بمانیم تا تلفن‌هایمان با توجه به سبک زندگی فعلی، ۱۰۰ درصد شارژ شوند. ازاین‌رو، مزیت بعدی پاوربانک این است که می‌توانید به واسطه پاوربانک گوشی خود را در حین حرکت به‌سرعت شارژ کنید.
  • مقرون‌به‌صرفه: پاوربانک‌ها نسبت به مزیتی که دارند، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند. اگر به دنبال پاوربانک باکیفیت با مناسب‌ترین قیمت ممکن هستید، توصیه می‌کنیم به فروشگاه نوینون سر بزنید.
  • قابلیت استفاده مجدد: لازم نیست هر بار که نیاز به شارژ دستگاه‌های الکتریکی خود دارید، پاوربانک جدید بخرید. همان پاوربانک را می‌توان چندین بار شارژ کرده و برای سال‌های متمادی استفاده کنید.

سخن آخر

پاوربانک یا شارژر قابل حمل برای افرادی که دائماً در حال رفت‌وآمد هستند و وقت خالی برای شارژ دستگاه خود ندارند، یکی از ابزارهای نجات‌بخش است. انتخاب مناسب‌ترین انواع پاوربانک، به نیازها و اولویت‌های شما بستگی دارد. هنگام تصمیم‌گیری برای خرید پاوربانک عواملی مانند ظرفیت، قابلیت حمل، گزینه‌های شارژ و دوام را در نظر بگیرید. یک پاوربانک استاندارد با ظرفیت بالا برای کاربران که وزن پاوربانک اهمیت ندارد، گزینه مناسبی است. درحالی‌که پاوربانک جیبی برای کسانی که به دنبال قابلیت حمل سبک هستند، گزینه خوبی است. در این مطلب سعی کردیم انواع پاوربانک و مزایای آن‌ها را مرور کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی‌های دیگر پاوربانک مانند پورت USB، قابلیت شارژ سریع و سازگاری با دیگر دستگاه‌های شما، می‌توانید با کارشناسان ما در فروشگاه نوینون مشورت کنید تا بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

سؤالات متداول

پاوربانک‌ها به‌طور میانگین چقدر دوام دارند؟

طول عمر یک پاوربانک تا حد زیادی به دو عامل بستگی دارد. مورد اول: تعداد چرخه‌های شارژ-دشارژ: این یکی از عوامل اصلی تعیین‌کننده است که طول عمر یک پاوربانک را تعیین می‌کند. به‌طورکلی، تعداد چرخه‌های شارژ-دشارژ به‌عنوان طول عمر یک پاوربانک ذکر می‌شود. برخی از گزینه‌های کم کیفیت موجود در بازار امکان ارائه ۵۰۰ چرخه شارژ را دارند. مورد دوم: زمان تخلیه انرژی: این مورد به توانایی پاوربانک برای حفظ شارژ در صورت عدم استفاده اشاره است. یک پاوربانک باکیفیت در صورت عدم استفاده، می‌تواند 3 تا 6 ماه شارژ نگه دارد. اجزای داخلی مانند نوع باتری استفاده شده در داخل، مدار و بدنه، نقش مهمی دارند. پاوربانک‌ها نیز تحت تأثیر نوسانات محیطی شارژ خود را از دست می‌دهند. به‌عنوان‌مثال، شرایط آب و هوایی شدید، مانند قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور مستقیم خورشید یا دمای سرد، سرعت تخلیه شارژ را تسریع می‌کنند.

باتری پاوربانک‌ها از چه نوعی هستند؟

باتری‌های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری دو باتری قابل شارژ رایج هستند که در پاوربانک‌ها استفاده می‌شوند. باتری‌های لیتیوم یونی معمولاً ارزان‌تر بوده و ظرفیت کمتر نسبت به باتری‌های لیتیوم پلیمری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *