ابزار و تجهیزات

راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال

تصور کنید که میز غذاخوری را به عالی‌ترین شکل ممکن چیده‌اید و ترکیبی از غذاهای خوشمزه با تازه‌ترین مواد تهیه کرده‌اید. حتی ظروف غذاخوری را به شکلی کنار هم قرار داده‌اید که زیبایی میز غذاخوری شما را دوچندان می‌کند، اما این‌ها به تنهایی کافی نیستند. چرا که بدون انتخاب درست قاشق و چنگال، به‌ کل تصویر زیبایی که ساخته‌اید، ضربه خواهید زد. چه به‌عنوان یک سرآشپز حرفه‌ای و چه به‌عنوان فرد خانه‌دار، قطعا نیاز به مجموعه‌ای از قاشق‌ و چنگال آشپزی خواهید داشت. قاشق‌ و چنگال یک ابزار اصلی در آشپزخانه برای هم‌زدن، برداشتن و جدا کردن مواد غذایی مختلف ضروری هستند. هر یک از قاشق‌ و چنگال‌های مختلف دارای ویژگی‌ها و مزایای متمایزی است که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد. در راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال چندین نوع قاشق‌ و چنگال آشپزی را که هر آشپزخانه باید داشته باشد آورده شده است.

انواع چنگال و کاربرد آن

در اولین قدم از راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال، شما را با مدل‌های مختلف چنگال آشنا می‌کنیم.

چنگال شام

چنگال شام - راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال

چنگال شام که به آن چنگال‌های رومیزی نیز گفته می‌شود، به دلیل کاربردی بودن آن، رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوع چنگال است. بنابراین بهتر است هنگام خرید قاشق و چنگال حتما این نوع را در سرویس داشته باشید. این چنگال‌ها معمولاً بلندترین و سنگین‌ترین چنگال در مجموعه ظروف غذاخوری بوده و در سمت چپ بشقاب، بین چاقو و قاشق قرار می‌گیرد.

  • تعداد قلاب: ۴ عدد
  • سایز: بزرگ
  • مورد استفاده برای: گوشت، غذاهای پاستا

 چنگال سالاد

 چنگال سالاد - راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال

همان‌طور که از نام آن پیداست، از چنگال سالاد برای خوردن سالاد استفاده می‌شود. قلاب‌های آن‌ها تیز و کمی گرد بوده و به شما این امکان را می‌دهد که ‌برگ‌های کاهو را بدون خرد کردن آن‌ها بردارید. هنگام چیدن میز، چنگال سالاد در بیرونی‌ترین سمت بشقاب قرار می‌گیرد.

  • تعداد قلاب: ۳-۴
  • سایز: کوچک
  • مورد استفاده برای: سالاد، سبزیجات برگ‌دار

 چنگال دسر

 چنگال دسر

چنگال دسر که به‌عنوان چنگال شیرینی نیز شناخته می‌شود، برای دسر و شیرینی کاربرد دارد. این چنگال‌ها دارای یک تیغه بزرگ با لبه صاف هستند که به افراد این امکان را می‌دهد تا کیک و شیرینی را برش دهند. تیغه‌های چنگال دسر معمولاً کوتاه‌تر و پهن‌تر از چنگال‌های دیگر است.

  • تعداد قلاب: ۳-۴
  • سایز: کوچک
  • مورد استفاده برای: کیک، تارت، پای، دسر

 چنگال ماهی

 چنگال ماهی - راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال

چنگال ماهی که به آن چنگال غذاهای دریایی نیز گفته می‌شود، برای خوردن بیشتر غذاهای دریایی از جمله ماهی طراحی شده‌اند. این چنگال‌ها دارای یک شکاف مرکزی است که روی استخوان ماهی قرار می‌گیرد و امکان بلند کردن گوشت را آسان می‌کند. این چنگال را تقریباً در همه رستوران‌های غذاهای دریایی می‌بینیم.

  • تعداد قلاب: ۳-۴
  • سایز: بزرگ
  • مورد استفاده برای: ماهی

 چنگال صدف

 چنگال صدف

از چنگال صدف برای جدا کردن پوسته صدف و حذف قسمت‌های غیرقابل خوردن صدف استفاده می‌شود. این چنگال‌ها دارای دسته‌های کوتاه و خمیده هستند که به شما اجازه می‌دهد چنگال را به داخل پوسته صدف فرو ببرید. همچنین این چنگال‌ها در کنار چاقوی صدف استفاده می‌شود.

  • تعداد قلاب: ۳
  • سایز: متوسط
  • مورد استفاده برای: صدف

 چنگال بستنی

 چنگال بستنی

این چنگال با اندازه متوسط و ​​شکل کاسه‌ای آن برای خوردن بستنی طراحی شده است. این چنگال‌ها معمولاً در رستوران‌های مجلل برای ایجاد تجربه خوب در مشتریان استفاده می‌شوند.

  • تعداد قلاب: ۳
  • سایز: متوسط
  • مورد استفاده برای: بستنی، ماست یخ‌زده

چنگال کوکتل

چنگال کوکتل - راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال

چنگال کوکتل جز ابزاری است که برای سرو پیش‌غذا و سایر غذاهای کوچک طراحی شده است. اندازه ظریف و طراحی شیک آن، چنگال را برای استفاده در مهمانی‌ها و سایر مجالس تبدیل به گزینه مناسب می‌کند. این چنگال‌ها معمولاً در مجموعه‌ ظروف پیش‌غذا گنجانده می‌شوند.

  • تعداد قلاب: ۲-۳
  • سایز: کوچک
  • مورد استفاده برای: پیش‌غذاها، غذاهای آماده

چنگال میوه

چنگال میوه

چنگال‌های میوه بسیار کوچک بوده و به مهمانان اجازه می‌دهد تا تکه‌های میوه را با کمترین آسیب بردارند. این چنگال برای هر میزی اغلب در کنار سایر قاشق و چنگال‌ها برای ایجاد یک ست کامل استفاده می‌شود.

  • تعداد قلاب: ۲-۳
  • سایز: بسیار کوچک
  • مورد استفاده برای: تکه‌های کوچک میوه

چنگال پنیر

چنگال پنیر

با استفاده از این نوع چنگال‌ها، پنیر را در جای خود نگه می‌دارند و آن را به‌صورت تکه‌ای یا مکعب برش می‌دهند. این چاقو معمولاً در کنار چاقوهای پنیر استفاده می‌شوند. چنگال‌های پنیر جذابیت بصری میز غذاخوری شما را افزایش می‌دهد.

  • تعداد قلاب: ۲ عدد
  • سایز: کوچک
  • مورد استفاده برای: سرو پنیر

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای خرید سرویس فذاخوری

انواع قاشق و کاربرد آن

حالا که با انواع چنگال آشنا شدید، بهتر است در قدم بعدی راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال انواع قاشق را بشناسید.

قاشق چوبی

قاشق چوبی

هیچ آشپزخانه بدون وجود قاشق چوبی کامل نمی‌شود. به دلیل دوام، وزن و ویژگی‌های خاص چوب، این قاشق‌ها جز پرکاربردترین قاشق‌ها هستند. از آنجایی‌که قاشق‌های چوبی نارسانا دما هستند، می‌توانید بدون اینکه قاشق داغ شود و دستتان بسوزد، از آن استفاده کنید. علاوه بر این، قاشق‌های چوبی هنگام هم زدن در تابه‌های نچسب، سطح آن را خراش نمی‌دهند.

موارد استفاده: هم زدن غذاهای داغ برای مدت طولانی، پخت و پز در تابه نچسب

قاشق سوراخ‌دار

قاشق سوراخ‌دار

نه‌تنها می‌توانید از قاشق سوراخ‌دار برای هم زدن و برداشتن غذا استفاده کنید، بلکه شکاف‌های موجود در قاشق به شما این امکان را می‌دهد که غذا را با آن صاف کنید. دسته ‌بلند این قاشق برای پخت‌وپز غذا در قابلمه‌هایی با ارتفاع بالا مناسب است. علاوه بر این، از قاشق‌های سوراخ‌دار برای برداشتن تخم‌مرغ‌های آب پز، سبزیجات، سیب‌زمینی از مایعات داغ استفاده می‌شود.

موارد استفاده: پختن ماکارونی و برداشت مواد غذایی بزرگ از مایعات داغ

قاشق اسپاگتی

قاشق اسپاگتی

قاشق اسپاگتی در ظاهر شبیه به هر قاشق غذاخوری دیگری است، اما ویژگی خاص این قاشق سوراخ بزرگ در وسط آن است. به همین دلیل است که این قاشق برای پخت اسپاگتی، بهترین گزینه ممکن است. این سوراخ‌ها در کاسه قاشق اسپاگتی، به سرآشپزها کمک می‌کند تا اندازه یک وعده را به‌راحتی اندازه‌گیری کنند.

موارد استفاده: پخت و سرو اسپاگتی و پاستا

قاشق همزن

قاشق همزن

اگر قصد تهیه سس دارید، قاشق همزن یک ابزار ضروری برای آشپزخانه شما است. ویژگی‌های خاص این قاشق، آن را برای مخلوط کردن مواد غذایی مختلف مناسب کرده است.

موارد استفاده: مخلوط کردن سوپ، خوراکی‌های داغ، خمیر، سالسا، نوشیدنی‌ها و دسرهای مایع

فاکتورهای مهم در انتخاب سرویس قاشق و چنگال

فاکتورهای مهم در انتخاب سرویس قاشق و چنگال

زیبایی‌شناسی

هنگام انتخاب در راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال، یکی از فاکتورهای مهمی که باید در نظر بگیرید، طراحی آن است. طرح‌های مختلفی از قاشق و چنگال وجود دارد که می‌توانند با سبک‌ها و سلیقه شما مطابقت داشته باشد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • طراحی سنتی: این طرح‌ها دارای سبک‌های کلاسیک هستند که معمولاً در رویدادهای فرهنگی و مناسبت‌های خاص استفاده می‌شود.
  • طراحی مدرن: این طرح‌ها ساختاری براق و ساده دارند. معمولاً از استیل ضد زنگ یا فلزات براق ساخته شده‌اند و ظاهری مینیمالیستی دارند.
  • طراحی قدیمی: این طرح‌، ظاهری عتیقه‌ای دارند که بهترین تجربه را برای شما رقم میزند.

هم‌خوانی با میز غذا خوری شما

جدا از انتخاب طرح، ست قاشق و چنگال شما باید با ظروف غذاخوری شما هم‌خوانی داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، فرض کنید در حال سرو یک شام رسمی هستید اما طرح سرویس قاشق و چنگال شما غیررسمی است که از زیبایی میز شما می‌کاهد. برای شیک‌تر دیده شدن میز غذاخوری شما، طرح قاشق و چنگال باید با مناسبت و بقیه سرویس شما همخوانی داشته باشد.

بودجه

مهم‌ترین قدم در راهنمای خرید قاشق و چنگال با کیفیت، تعیین بودجه است. تخصیص بودجه برای خرید قاشق و چنگال باید بر اساس نیازها و ترجیحات خاص شما باشد. هنگامی‌که نیازهای خود را مشخص کردید، مقدار معقولی پول را برای خرید قاشق و چنگال اختصاص دهید. بودجه‌بندی به شما کمک می‌کند از هزینه کردن بیش‌ازحد و هزینه‌های غیرضروری جلوگیری کنید.

ایجاد تعادل مناسب بین کیفیت و قیمت مقرون‌به‌صرفه، با تحقیق و بررسی دقیق امکان‌پذیر است. همیشه خرید ارزان‌قیمت وسوسه‌برانگیز است، اما به یاد داشته باشید که خرید قاشق و چنگال با کیفیت نوعی سرمایه‌گذاری است. بنابراین به دنبال برندهایی باشید که با خرید آن تعادل مناسب را بین کیفیت و هزینه برقرار کنید. در مورد برندهای مختلف تحقیق کنید، توضیحات محصول را بخوانید و بعد از مقایسه خریداری کنید.

وزن

سرویس قاشق و چنگال خریداری‌شده باید از لحاظ طراحی و وزن به شکلی باشد که با نگه‌داشتن آن احساس راحتی کنید. معمولاً هرچه قاشق و چنگال سنگین‌تر باشد، دوام بیشتری خواهد داشت. اگر می‌خواهید انتخابی مقرون به‌صرفه‌تر داشته باشید، قاشق و چنگال‌هایی با وزن متوسط ​​مقرون به‌صرفه‌تر خواهند بود.

این مطلب را هم بخوانید: انواع چاقو و کاربردهای آن

سخن آخر

اولین قدم در راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال مناسب این است که از خودمان بپرسیم که قاشق و چنگال را برای سرو چه غذایی خریداری می‌کنیم؟ با خرید قاشق و چنگال چه حسی را می‌خواهیم به خودمان و مهمانان بدهیم؟ توصیه می‌کنیم قبل از خرید، قاشق و چنگال را در کنار دیگر ظروف غذاخوری موجود قرار دهید تا مطمئن شوید که سرویس خریداری شده با دیگر ظروف همخوانی دارد. برخی اوقات ممکن است قاشق‌ها و چنگال حین خرید انتخاب ایده آلی به نظر برسند، اما هنگامی‌که آن‌ها با ظروف غذاخوری شما ترکیب می‌شوند، متوجه شوید که این سرویس با ظروف دیگر متضاد و متناقض به نظر می‌رسند.

در این مطلب سعی کردیم راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال را ارائه دهیم و نکات مهم انتخاب قاشق و چنگال را مرور کنیم. اگر به دنبال خرید سرویس قاشق و چنگال باکیفیت با تضمین اصالت هستید، فروشگاه نوینون تنها با یک کلیک در دسترس شماست.

سؤالات متداول

 چگونه می‌توانیم قاشق و چنگال باکیفیت را تشخیص دهیم؟

به جنس قاشق و چنگال دقت کنید. بهتر است به سراغ برندهای معتبر و خوش‌نام باشید و از نظرات کاربران و خریداران قبلی کمک بگیرید. همچنین به یاد داشته باشید که قاشق و چنگال باکیفیت پس از چندین بار شست‌وشو زنگ نمی‌زند.

 آیا استیل ضد زنگ 18/10 کیفیت خوبی دارد؟

بله قاشق و چنگال ساخته‌شده از فولاد ضدزنگ بهترین قاشق و چنگال برای خرید است. این جنس قاشق و چنگال کیفیت بالا دارد، سال‌ها دوام می‌آورد و انعطاف‌پذیر است. شما می توانید از آنها در خانه برای استفاده روزمره و همچنین مناسبت‌ها و استفاده کنید.

3. چرا قاشق چنگال استیل انتخاب مناسبی است؟

استیل ضد خوردگی است که شامل ۱۰ درصد نیکل و کروم است. همچنین بدون هیچ‌گونه واکنش شیمیایی با محصولات اسیدی و بازی، عملکرد خوبی دارد. از این رو، استیل ضد زنگ یک جنس باکیفیت برای قاشق و چنگال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *