ابزار و تجهیزات

۱۰ مورد از وسایل کمپینگ مهم و ضروری

۱۰ مورد از وسایل کمپینگ مهم و ضروری

گذراندن یک تعطیلات چندروزه در طبیعت می‌تواند یک ماجراجویی شگفت‌انگیز باشد، اما اگر با وسایل کمپینگ مناسب آماده سفر نباشید، تجربه لحظات خوب را از دست خواهید داد. همراه داشتن ملزومات ضروری کمپینگ می‌تواند باعث ایجاد حس خوب یا بد در طول سفر شود. اگر برای اولین بار قصد سفر و کمپینگ دارید، فهمیدن اینکه چه چیزی را باید به همراه خود داشته باشید می‌تواند چالش‌برانگیز باشد در این مقاله ما چک‌لیستی از ملزومات ضروری و وسایل مهم کمپینگ آماده کرده‌ایم تا در سفر بعدی همراه خودتان داشته باشید.

چادر مسافرتی

چادر مسافرتی برای سفر و کمپینگ

حتی اگر ترجیح می‌دهید زیر ستاره‌ها با کیسه‌خواب بخوابید، باید همیشه یک چادر یا پناهگاه اضطراری در دسترس داشته باشید. برخی اوقات یک طوفان یا کولاک غیرمنتظره می‌تواند شما را در معرض خطر قرار دهد. بنابراین چادر یکی از وسایل کمپینگ مهم است. یک چادر مستحکم و مقاوم در برابر تغییرات آب‌وهوا، پایه و اساس هر سفر موفق است. هنگام انتخاب چادر مسافرتی، اندازه و وزن آن را در نظر بگیرید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. چادری که خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد می‌تواند یک تجربه کمپینگ ناراحت‌کننده ایجاد کند. به دنبال چادری با مواد مقاوم در برابر آب‌وهوا باشید تا در صورت باران یا برف شما را خشک نگه دارد. یک چادر با قاب و چوب‌های بادوام می‌تواند در برابر بادهای شدید مقاومت کند و شما را در هنگام طوفان ایمن نگه دارد.

 کیسه خواب

 کیسه خواب برای کمپینگ

معمولاً دمای هوا در شب به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. علاوه بر دما، تعداد حشرات در شب بیشتر است. نیش برخی از حشرات می‌تواند شما را از خواب بیدار کند. بنابراین هنگام خرید وسایل کمپینگ و سفر حواستان به کیسه خواب باشد. بدون وجود کیسه خواب، در بهترین حالت، باعث ایجاد خواب ناخوشایند شبانه و در بدترین حالت باعث قرار گرفتن در معرض خطر می‌شود. یک کیسه خواب باکیفیت برای داشتن یک خواب خوب در هنگام کمپینگ ضروری است. هنگام خرید، کیسه خوابی را انتخاب کنید که مناسب آب و هوایی کمپینگ باشد و حد مناسبی از گرما و راحتی را فراهم کند.

قمقمه آب

قمقمه آب برای سفر و کمپینگ

آب یکی از مهم‌ترین ملزومات کمپینگ است و هر چه از مبدأ سفر دورتر می‌شوید، اهمیت آن چند برابر می‌شود و ممکن است سریع‌تر تمام شود. نوشیدن آب از رودخانه، برکه یا دریاچه احتمال ابتلا به بیماری واگیردار افزایش می‌دهد. بنابراین قمقمه یکی از وسایل کمپینگ ضروری است. هنگام سفر برای هر نفر حداقل دو لیتر آب به همراه خود داشته باشید. همچنین بهتر است برای نگهداری از آب و نوشیدنی‌های همراه خود از قمقمه مقاوم و باکیفیت استفاده کنید تا بتوانید به آب تمیز و سالم دسترسی داشته باشید و در بین راه از آن استفاده کنید. 

چاقوی جیبی

چاقوی جیبی برای کمپینگ

یک چاقوی جیبی با کیفیت خوب، ابزاری است که برای هر سفر کمپینگی باید به همراه داشته باشید. چاقوی جیبی بهترین ابزار چندمنظوره در فضای باز است که می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از کارها، از تهیه غذا گرفته تا بریدن طناب یا باز کردن بسته‌ها استفاده می‌شود. هنگام انتخاب یک چاقوی جیبی، تیغه‌ای بادوام و مقاوم در برابر زنگ را انتخاب کنید تا بتواند شرایط سخت بیرونی را تحمل کند. یک چاقو با دسته راحت و مکانیسم قفل ایمن، امنیت آن را هنگام استفاده تضمین می‌کند. از چاقو می‌توان برای کوتاه کردن طناب، بریدن نخ ماهیگیری، برش پنیر یا سوسیس، باز کردن یک بسته محکم، تیز کردن چوب و غیره استفاده کرد. بدون چاقو، چنین کارهایی تقریباً غیرممکن می‌شوند.

ژنراتور دستی

وقتی خارج از کمپینگ هستید، ممکن است قطعی برق غیرمنتظره رخ دهد. به همین دلیل بهتر است که یک ژنراتور اضطراری دستی در دست داشته باشید. این ژنراتورها جمع‌وجور و سبک‌وزن هستند و حمل آن‌ها را در سفر کمپینگ آسان می‌کند. ژنراتوری را انتخاب کنید که به‌اندازه کافی قدرتمند باشد تا برق مورد نیاز شما را در مواقع اضطراری تأمین کند. برخی از مدل‌ها پورت‌های USB و سایر ویژگی‌ها را ارائه می‌کنند که آن‌ها را به ابزاری همه‌کاره برای کمپینگ و سایر فعالیت‌های خارج از منزل تبدیل می‌کند.

 جعبه کمک‌های اولیه

 جعبه کمک‌های اولیه

امید بر این است که در حین کمپینگ آسیب جانی را تجربه نکنید، اما پیاده‌روی در یک روز طولانی می‌تواند منجر به تاول‌هایی شود که نیاز به بانداژ دارند، به همین دلیل است که ما باید جعبه کمک‌های اولیه را در لیست لوازم ضروری و وسایل کمپینگ مهم بگنجانیم. بریدگی‌ها و خراش‌های کوچک در صورت درمان نشدن می‌توانند عفونی شوند، بنابراین بهتر است همواره بانداژ و ضدعفونی‌کننده را در دسترس داشته باشید تا در موقع لزوم استفاده کنید. جعبه کمک‌های اولیه شما باید شامل ملزومات نیز باشد: قیچی، چسب، ضدعفونی‌کننده، صابون و یک سوت اضطراری. حتماً کرم ضد آفتاب و پماد یا ژل دافع حشرات را نیز داخل آن قرار دهید. آفتاب‌سوختگی و نیش حشرات می‌تواند تجربه خوب سفر را از شما بگیرند.

چراغ قوه

چراغ‌قوه برای کمپینگ

چراغ قوه، ابزاری ضروری برای کمپینگ است، اگر در مسیر تاریکی حرکت کنید یا در شرایط کم‌نور کمپ کنید. چراغی را انتخاب کنید که بادوام، ضد آب و عمر باتری طولانی داشته باشد. چراغ‌قوه‌های ال‌ای‌دی گزینه‌ای عالی هستند زیرا مصرف انرژی کارآمدی دارند و نور روشن و شفاف‌تری ارائه می‌دهند. اگر نیاز دارید که یک وسیله را در شب چادر خود بیابید یا در طول شب حرکت کنید، یک چراغ قابل‌حمل با باتری اضافی را باید در وسایل همراه خود داشته باشید. بسیاری از افراد، چراغ‌هایی که منبع تغذیه آن‌ها نور خورشید است را  بهترین گزینه می‌دانند.

 اجاق گاز کمپینگ

 اجاق گاز کمپینگ

اجاق گاز کمپینگ یکی دیگر از ملزومات و وسایل ضروری کمپینگ است. این اجاق‌گازها فرصت آشپزی در محل کمپینگ را می‌دهد. سایر لوازم ضروری برای آشپزی مانند سوخت اضافی، ظروف پخت‌وپز و قابلمه را فراموش نکنید. اگر تابه‌حال اجاق گاز کمپینگ خریداری نکرده‌اید، سری به فروشگاه نوینون بزنید.

تبر

تبر، یک ابزار ضروری برای هر کمپینگی است که در آن قصد دارید آتش روشن کنید. یک تبر که به‌خوبی طراحی شده است باید سبک‌وزن باشد. با تبر مناسب می‌توانید به‌راحتی هیزم خرد کنید، به شما این امکان را می‌دهد که چوب‌ها را با حداقل تلاش ممکن در کنار هم جمع کنید و تجربه کمپینگ خود را لذت‌بخش‌تر کنید. به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از تبر اقدامات احتیاطی را رعایت کنید و همیشه آن را در مکانی امن نگهداری کنید.

نقشه و قطب‌نما

نقشه و قطب‌نما

تغییرات مداوم موقعیت خورشید، می‌تواند باعث سردرگمی کوهنوردان شود. هنگام کمپینگ در مناطق دورافتاده، داشتن یک نقشه و قطب‌نما برای پیمایش در اطراف ضروری است. وجود یک دستگاه GPS نیز می‌تواند مفید باشد.

سخن پایانی

برای امتحان کردن کمپینگ نیازی به تجهیزات گران‌قیمت نیست، اما داشتن برخی لوازم ضروری لازمه یک سفر راحت و لذت‌بخش است. در اینجا ما یک چک‌لیست لوازم کمپینگ را جمع‌آوری کرده‌ایم که امیدواریم به شما کمک کند یک شب عالی را در سفر بگذرانید. مهم‌ترین این ابزارها عبارت‌اند از: چادر، کیسه‌خواب، اجاق‌گاز، چراغ‌قوه، تبر، چاقو، جعبه کمک‌های اولیه، نقشه، ژنراتور و آب. شما می‌توانید ابزار و لوازم کمپینگ و سفر را با بهترین کیفیت و قیمت از فروشگاه نوینون خریداری کنید. همچنین امکان خرید قسطی لوازم سفر نیز برای شما فراهم شده است تا خریدی آسان و لذت‌بخش را تجربه کنید. 

سؤالات متداول

مفیدترین و مهم‌ترین ابزار برای کمپینگ چیست؟

 مفیدترین ابزار چاقو است. چاقو به ما کمک می‌کند تا غذا تهیه کنیم از خودمان دفاع کنیم؛ اما مهم‌ترین ابزار در تاریخ بشر، آتش بوده است که باعث پخت غذا، گرم نگه‌داشتن ما و دفع برخی حیوانات می‌شود.

لباس مناسب برای کمپینگ چه لباسی است؟

کمپینگ به این معنی نیست که فقط چند تغییر لباس در دسترس داشته باشید، بنابراین خشک نگه‌داشتن آن‌ها بسیار مهم است. راه رفتن با لباس‌های مرطوب نه‌تنها ناخوشایند است، بلکه در آب‌وهوای سردتر می‌تواند خطرناک باشد. یک بارانی ضد آب و چند لباس گرم یکی از ضروریات کمپینگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *