ابزار و تجهیزات

راهنمای خرید ماشین اصلاح؛ نکات مهم انتخاب ماشین اصلاح

راهنمای خرید ماشین اصلاح؛ نکات مهم انتخاب ماشین اصلاح

بدون شک، اصلاح صورت قرن‌هاست که وجود دارد. حتی اعتقاد بر این است که چندین سال قبل از میلاد، اسکندر مقدونی به ارتش خود دستور داد تا ریش‌های خود را بتراشند تا حین جنگ و دستاویز شدن با دشمن، رقیب نتواند ریش سربازان را در چنگ بگیرد. سال ۱۸۴۷ بود که ویلیام هنسون یک تیغ دستی به شکل بیل ساخت. ۴۰ سال بعد، فروشنده‌ای به نام کینگ کمپ ژیلت، تیغ یک‌بارمصرف را تولید کرد. به‌جز ایمنی و کیفیت، تغییرات کمی در طراحی اصلی این تیغه‌ها ایجاد شده است.

امروزه این تیغه‌ها به شکل برقی در بازار وجود دارند که به ابزاری مهم برای اصلاح آقایان تبدیل شده است. در راهنمای خرید ماشین اصلاح، هدف ما بررسی عوامل تأثیرگذار در انتخاب و خرید ماشین اصلاح است. انواع مختلفی از ریش‌تراش‌ها با چندین ویژگی وجود دارد که باید هنگام خرید، تک‌تک این ویژگی‌ها در نظر گرفته شوند. بنابراین در مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا متناسب با نیازتان، ماشین اصلاح مناسب را انتخاب کنید.

برند ماشین اصلاح

برند ماشین اصلاح

چندین شرکت بزرگ، جزء تولیدکنندگان به‌نام در عرضه ماشین اصلاح هستند. برخی افراد بر اساس تجربیات پیشین، یک برند را نسبت به برندهای دیگر ترجیح می‌دهند، این انتخاب عمدتاً به ترجیحات شخصی هر فرد مربوط می‌شود. اگر به دنبال باکیفیت‌ترین محصولات و خرید لوازم شخصی هستید، توصیه ما انتخاب یک برند معتبر با تضمین اصالت کالا است. به‌عنوان یک قاعده کلی، وقتی صحبت از ریش‌تراش‌های باکیفیت به میان می‌آید، برندهایی مانند شیائومی به‌عنوان یکی از برندهای معتبر در تولید لوازم برقی شناخته می‌شود. مفتخریم که می‌توانیم در فروشگاه نوینون، بهترین و باکیفیت‌ترین ماشین‌های اصلاح را به‌صورت آنلاین و با امکان خرید قسطی ماشین اصلاح در اختیار شما قرار دهیم.

دور در دقیقه ماشین اصلاح

یکی از عوامل مهمی که باید در انتخاب و راهنمای خرید ماشین اصلاح در نظر گرفته ‌شود، قدرت موتور و تعداد دور در دقیقه ریش‌تراش برقی است. تعداد دور بالا، نه‌تنها می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی کند، بلکه می‌تواند شما را به اصلاحی مرتب و یکدست برساند. مدل‌های با موتورهای قدرتمند، بیش از ۶۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ میکرو ارتعاش یا دور در دقیقه را دارند. تعداد دور کمتر از این عدد نیز ممکن است مناسب باشند اما اصلاح صاف و یکدستی را ارائه ندهند. از طرفی معمولا تعداد دور کمتر مصرف انرژی کمتری هم به همراه دارد.

ماشین اصلاح فویلی یا چرخشی؟

ماشین اصلاح فویلی یا چرخشی؟

یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار در خرید ماشین اصلاح، انتخاب دستگاه بر اساس فویلی بودن یا چرخشی بودن تیغه است. هنگام خرید ریش تراش برقی، باید بر اساس نوع موهای صورت خود یا حساسیت پوست خود، یکی از این دو مورد را انتخاب کنید.

ماشین اصلاح فویلی

ماشین اصلاح‌های فویلی، نام خود را از لایه‌نازکی از فلز که روی تیغه‌ها را می‌پوشاند، گرفته‌اند. ریش‌تراش‌های فویلی، با ردیف‌های مستقیمی از تیغه‌ها و همچنین قدرت اصلاح با دقت بالا شناخته می‌شوند. در این دستگاه‌ها تیغه‌ها حرکت رفت‌وبرگشت نوسانی دارند و به‌گونه‌ای موها را کوتاه می‌کنند که کاربر احساس درد نمی‌کند.

ویژگی‌های ماشین اصلاح فویلی:

  • مناسب برای موهای صاف
  • در مقایسه با ماشین اصلاح‌های چرخشی، راحت‌تر تمیز می‌شوند.
  • باید مرتباً به‌خوبی نگهداری و تمیز شوند.
  • برای موهای زبر و بلند مناسب نیستند
  • میزان سروصدا ایجادشده دستگاه بالا است.

ماشین اصلاح دوار یا چرخشی

ریش‌تراش‌های چرخشی با سه تیغه دایره‌ای منحصربه‌فرد، شناخته می‌شوند. این ماشین اصلاح‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با منحنی‌های صورت غالب افراد منطبق باشند. تیغه‌ها با چرخش سریع کار می‌کنند. این مدل‌ها برای افرادی که هر روز اصلاح نمی‌کنند یا کسانی که موهای بلندتر و ضخیم‌تری دارند، مناسب‌ترین گزینه است.

ویژگی ماشین اصلاح چرخشی:

  • بسیار راحت است زیرا موها کشیده نمی‌شوند، بلکه کوتاه می‌شوند.
  • می‌توان برای روی موهای ضخیم استفاده کرد.
  • تمیز کردن تیغه‌ها کمی دشوار است.

کدام نوع ماشین اصلاح را انتخاب کنم؟

  • برای موهای کم پشت یا نازک: اگر پوست شما حساس نیست و ریش نسبتاً سبکی دارد، بهترین گزینه، ریش‌تراش تک فویلی خواهد بود.
  • برای موهای متوسط: اگر هنگام استفاده از ریش‌تراش برقی دچار سوزش پوستی هستید، بهترین گزینه، ریش‌تراش دابل فویلی خواهد بود.
  • برای موهای درشت: ماشین اصلاح چرخشی، برای طیف وسیعی از انواع مدل‌های ریش از جمله ریش بلند، بهترین گزینه است.

ماشین اصلاح خیس یا خشک

ماشین اصلاح خیس یا خشک

یکی دیگر از تصمیمات کلیدی، انتخاب ماشین اصلاح، بر اساس اصلاح خیس یا خشک است. ریش‌تراش‌های برقی قدیمی‌تر، تنها مناسب اصلاح با صورت خشک بودند، به این معنی که باید از استفاده آب، فوم یا مایعات خودداری می‌کردید. اخیراً بسیاری از مدل‌هایی که در بازار به فروش می‌رسد، ماشین اصلاح‌های خیس هستند. برخی از ریش‌تراش‌های برقی را می‌توان به‌صورت خیس نیز استفاده کرد، به این معنا که ماشین اصلاح را می‌توان با ژل یا فوم اصلاح یا حتی زیر دوش استفاده کرد و این مدل‌ها مقاومت مناسبی در برابر آب دارند.

نکته مهم این است که همیشه قبل از خیس کردن ریش‌تراش، دستورالعمل‌های سازنده را بخوانید، زیرا همه محصولات برای استفاده در زیر دوش مناسب نیستند. تعمیر ماشین اصلاح‌های خیس معمولاً راحت‌تر و بهتر است. بسته به مدل، باید بتوانید تیغه‌ها را تعویض کنید یا آن‌ها را از واحد اصلی جدا کرده و زیر شیر آب کاملاً تمیز کنید. البته برخی از افراد، سرعت و راحتی استفاده از ماشین اصلاح برقی خشک را ترجیح می‌دهند. انتخاب بین این دو مدل کاملاً به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای خرید سشوار

صفحه‌نمایش ماشین اصلاح

صفحه‌نمایش ماشین اصلاح

صفحه‌نمایش ماشین اصلاح، یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار در انتخاب آن است. بسیاری از ورژن‌های جدیدتر این دستگاه‌ها، نمایشگرهای LED دارند که دارای ویژگی‌هایی مانند زمان اصلاح، عمر باتری و تنظیم سرعت هستند. اگر می‌خواهید یک ماشین اصلاح مدرن و جدید داشته باشید، این فاکتور را فراموش نکنید.

وزن و طراحی ماشین اصلاح

یکی دیگر از عوامل مهم در راهنمای خرید ماشین اصلاح، طراحی و وزن آن است. بسته به نوع مدلی که انتخاب می‌کنید، ماشین اصلاح‌ها ممکن است باتری‌های بزرگی داشته باشند یا از باتری‌های سنگین‌تری استفاده کنند. قبل از انتخاب مدل، وزن محصول را بررسی کنید. علاوه بر وزن، اندازه و خوش‌دست بودن محصول نیز از عوامل مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود. دسترسی آسان به دکمه‌ها و چفت شدن با آناتومی دست شما، از دیگر مواردی است باید به آن توجه کنید. توجه به این معیارها باعث می‌شود تا تجربه بهتری از کار کردن با ماشین اصلاح داشته باشید.

ماشین اصلاح سیمی یا بی‌سیم

ماشین اصلاح سیمی یا بی‌سیم

اکثر ماشین‌های اصلاح امروزی بدون سیم هستند. مدل‌های سنتی‌تر ماشین‌های اصلاح، سیم‌دار هستند که استفاده از آن‌ها برخی اوقات می‌تواند آزاردهنده باشند. تصور کنید که مشغول اصلاح صورت هستید، سیم متصل به برق، میزان حرکت شما را به‌شدت محدود می‌کند. چه حسی خواهید داشت؟ ماشین اصلاح‌های قابل شارژ، برای استفاده آزادانه در حین حرکت ایده آل هستند و انعطاف‌پذیری و راحتی را برای اصلاح در هر مکان و هر زمان فراهم می‌کنند، اگر بودجه کافی دارید، توصیه می‌کنیم که مدل‌های بی‌سیم را انتخاب کنید. از طرفی این مدل‌ها وابسته به باتری هستند و ممکن است در موقعیت اضطراری شارژ نداشته باشند. بنابراین به نیازها و اولویت‌های خود فکر کنید.

باتری پرس شده یا باتری قابل تعویض ماشین اصلاح

یکی دیگر از نکاتی که در راهنمای خرید ماشین اصلاح باید توجه داشته باشید، این است که آیا ریش‌تراش مورد نظر شما از باتری‌های قابل شارژ داخلی استفاده می‌کند یا باتری‌های قابل تعویض دارد؟ ریش‌تراش‌هایی که از باتری‌های داخلی استفاده می‌کنند، استفاده آسان و راحت‌تر دارند، زیرا نیازی به تعویض باتری ندارند. البته در انتخاب این ماشین اصلاح‌ها، ازآنجایی‌که نمی‌توان باتری را تعویض کرد، بهتر است نمونه باکیفیتی از ماشین اصلاح را خریداری کنید. از طرفی باید توجه داشته باشید که ماشین اصلاح با باتری‌های قابل تعویض، قیمت مقرون‌به‌صرفه دارند ولی می‌توانند وزن دستگاه را افزایش دهند.

امکان تعمیر و تعویض تیغه‌ها

اکثر ریش‌تراش‌های برقی موجود در بازار، تیغه‌هایی با عمر طولانی دارند. اکثر برندهای معروف ادعا می‌کنند که تیغه‌های آن‌ها می‌تواند یک یا دو سال و حتی بیشتر دوام بیاورند، اما مهم این است که بتوان این تیغه‌ها را در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کرد.

اگر موهای حالت‌دار دارید، این مطلب را از دست ندهید: راهنمای خرید اتو مو

میزان نگهداری شارژ ریش تراش

میزان نگهداری شارژ ریش تراش

میزان نگهداری شارژ اکثر ماشین‌های اصلاح، بین ۴۵ دقیقه تا دو ساعت است. ازآنجایی‌که این مقدار زمان برای انجام اصلاح کافی است، آنچه که اهمیت دارد دوام عمر باتری ماشین اصلاح در گذر زمان است. هنگام خرید باید تحقیق کنید که ماشین اصلاح خریداری‌شده، بعد از ماه‌ها یا سال‌ها تا چه میزان توانایی نگه‌داشتن شارژ را خواهد داشت؟ اگر باتری ماشین اصلاح قابل تعویض نباشد، این دستگاه بعد از دست دادن باتری، دیگر کارایی نخواهد داشت.

تمیز کردن دستی یا پایه تمیز کننده

تمیز کردن دستی یا پایه تمیز کننده

تمیز کردن ماشین اصلاح، یک عامل حیاتی در مراقبت و نگهداری آن است که باید پس از هر بار استفاده، آن را تمیز کنید. اگر به‌طور منظم این کار را انجام دهید، طول عمر و کارایی دستگاه هم افزایش خواهد یافت. برای برخی از افراد که وقت یا تمایلی برای انجام این کار ندارند، مدل‌های پیشرفته‌تری به بازار آمده که دارای پایه‌های تمیز کننده و شارژ داخلی هستند. برای این کار  ماشین اصلاح را در پایه قرار دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محلول تمیزکننده را در جایگاه مخصوص بریزید و کارتریج‌های تمیزکننده را هر چندوقت یک‌بار تعویض کنید.

بودجه و قیمت ماشین اصلاح

باید بدانید که قیمت ریش تراش های برقی بسیار متفاوت است. بنابراین بودجه یکی از مهم‌ترین عوامل در راهنمای خرید ماشین اصلاح است. توصیه ما این است که تا جایی که بودجه دارید، هزینه کنید، زیرا ماشین اصلاح باکیفیت که به‌خوبی از آن مراقبت می‌شود، سال‌ها دوام خواهد داشت. فروشگاه نوینون باکیفیت‌ترین ماشین اصلاح را با قیمت مناسب به شما پیشنهاد می‌دهد.

سخن آخر

ماشین اصلاحی که برای خرید انتخاب می‌کنید، بیشتر به سبک زندگی، بودجه، نوع ریش و پوست شما بستگی دارد. ما در راهنمای خرید ماشین اصلاح تلاش کردیم که نکات مهم انتخاب ماشین اصلاح و همه فاکتورهای تأثیرگذار در انتخاب ریش تراش را بررسی کنیم. امیدواریم که توانسته باشیم در تصمیم‌گیری آسان شما نقش داشته باشیم. تیم متخصص ما در فروشگاه نوینون، طیف وسیعی از انواع ریش تراش را پیش روی شما قرار می‌دهد. با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات و مناسب‌ترین قیمت، هدف ما صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما است.

سؤالات متداول

بهترین محصول برای استفاده با ریش‌تراش چیست؟

صابون‌ها، کرم‌ها و ژل‌های زیادی برای خرید وجود دارد، اما شما باید روان‌کننده ایده‌آل خود را بر اساس نوع پوست و بودجه خود انتخاب کنید. صابون‌ها سنتی‌ترین و ارزان‌ترین گزینه هستند، اما ممکن است زمان بیشتری برای کف کردن نیاز داشته باشند و برای برخی از پوست‌ها مناسب نباشند. ژل‌ها گزینه عالی دیگری هستند. اگر پوست شما خیلی خشک است، سعی کنید یک روغن گیاهی را هم به این موارد اضافه کنید.

بهترین جهت برای اصلاح در کدام جهت است؟

بهتر است در جهت رویش ریش، ‌تراشیده شود که از پهلوها شروع می‌شود، سپس ناحیه لب بالایی و در چانه به اتمام می‌رسد.

مزایای استفاده از افترشیو چیست؟

استفاده از افتر شیو برای جلوگیری از آکنه، تمیز نگه داشتن منافذ پوست و التیام‌دادن پوست تحریک‌شده توصیه می‌شود.

از کدام ماشین اصلاح استفاده کنم: فویلی یا چرخشی؟

این انتخاب به میزان رشد ریش و نوع پوستی که دارید، خلاصه می‌شود. اگر پوستی دارید که به راحتی خشک می‌شود یا پوستی دارید که به‌راحتی تحریک می‌شود، از ریش‌تراش فویلی استفاده کنید. ریش‌تراش چرخشی برای انواع پوستی که غیر حساس هستند یا موهای ضخیم و بلند دارند، مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *